onsdag 8 januari 2014

Det gångna året.

2013

Året, numret, siffrorna.
Egentligen så säger siffrorna 2013 inte så mycket i sig. Det är bara ett tal, ett tal som talar om vilket år det var. Ett bra år för många men i min kalender så drar jag ett sträck över detta år.

Detta år började precis som alla andra år, den 1:a januari. Sen gick dagarna, veckorna, månaderna.
Väntan, denna obeskrivliga känslan i kroppen när man väntar på att något dåligt ska hända. Hela första kvartalet gick. I andra kvartalet detta år var det dags. Kämpade i många år men nu var det dags att säga farväl till smärta och livet. Moster dog i cancer, 28 år gammal.

Sen flöt dagarna vidare. Den ena onda händelsen efter den andra. Det kändes som att dem dåliga händelserna vägrade ta slut. Mitt i sommaren blev även förhållandet lidande och vi gick skilda vägar. Men våra vägar möttes igen, problem löstes och samspel blev bättre.

I augusti kom äntligen goda besked. Sen drog tiden ytterligare ut på det hela och inte förens i slutet av november fick jag påbörja en förhoppningsvis bättre kamp mot mitt eget psyke.

Jag avslutade förra året med ett stort antal panikångestattacker, vakna nätter och ett trasigt psyke.

Nu är det ett nytt år. Många säger att det då finns nya möjligheter, nya framtidsplaner och nya förhoppningar. Men jag vet inte, tror dem inte.

Jag vill bara att mitt 2014 ska bli bättre än 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar