måndag 20 januari 2014

10 Veckors utmaning - Vecka 1


Ja, men då kör vi igång.
Denna första vecka tänkte jag dra igång med min sons rum. Fast då jag ofta går igenom hans leksaker och kläder med jämna mellanrum så vet jag att jag troligtvis kommer hinna med ett rum till. Men vi startar med barnrummet och ser vart vi hamnar. Givetvis har jag skrivit en lista på vad som ska göras och den ser ut så här:

  1. Sortera kläder. För små kläder läggs i kartong.
  2. Sortera bland leksakerna. Lägg undan sådan som inte används.
  3. Måla och gör klart sängen? Halkskydd till trappan/stegen?
  4. Rensa ur lådorna undersängen. Onödigt ska bort.
  5. Flytta ut kläderna till klädkammaren.
  6. Måla om bordet?
  7. Städa
  8. Ställ tillbaka leksaker och möbler.
Dock så tror jag målningen kommer att skippas då jag vet att all målarfärg står i vårt förråd och dit kommer jag till senare.

Så nu kör vi igång och tar itu med alla leksaker och för små kläder.

Lycka till, puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar