fredag 15 februari 2013

Vandra runt, titta på

Efter att jag har börjat inse att vi måste göra drastiska åtgärder här hemma så hopar sig problemen. Har synat lägenheten uppifrån och ned och insett vart vi har missat i planeringen. Många saker är lätta att fixa medans andra saker kommer ta sin tid.

Jag har insett att vi måste ha en betydligt mindre soffa, eventuellt ett mindre soffbord och möblera om (igen, och till min mans stora förtret) för att kunna öppna upp ytor och få allt att se större ut. Även dra ut datorhörnarn till V-rummet skulle göra en enorm skillnad i sovrummet.

I sovrummet har jag ett nytänk angående byråar. Tänk vilka praktiska möbler som jag bara har nekat tillträde till lägenheten. Varför då kan man undra? Dem sväljer hur mycket saker som helst och nu för tiden så ser dem rätt eleganta ut.

Hallen har jag fått en väldigt bra plan över. Har fått ner bilder till en klippbok som jag tänker skriva ut och sätta in i en klippbok. Så att jag själv vet hur jag har tänkt och planerat. Min plan fick ett godkännande av min man också. Men jag har väldigt mycket tankar angående dem 2 platsbyggda garderoberna som står där. Man skulle ev inte behöva riva dem, utan bara snygga till dem både invändigt och utvändigt. Kanske försöka hitta ytterligare en gammal garderob som man kan bygga in.

I köket så har jag bestämt mig att överskåp till alla väggskåp är ett måste. Att bo litet handlar ju faktiskt om att ha förvaring och vem säger att man bara måste ha köksprylar i ett kök? Att skaffa överskåp till väggskåpen samt kyl o frys hela vägen upp till tak skulle göra att det mesta i våran lägenhet som just nu är "bra och ha" skulle försvinna. Så detta är ett måste, oavsett vad min kära man säger. Dessutom, ett väldigt stort plus, är ju att man slipper dammtorka allt matos från överskåpen hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar