måndag 18 februari 2013

Jaaaaa!

Då är det bestämt! Ett projekt som gör mig glad, jippi.
Hemma hos oss är det alltid problem med utrymme och den senaste tiden har jag funderat på en mindre soffa till vardagsrummet för att öppna upp ytor.
Nu fick jag även det godkännande jag ville ha från mannen min och den överdrivet stora soffan ska bort. Nu är jag lycklig!
Har gått igenom diverse tankar om vad jag vill ha för soffa, har googlat massor men ändå inte hittat varken en ny eller begagnad soffa som jag vill ha.
Dem nya är på tok för dyra för oss och dem begagnade är på tok för stora, för fula eller i skinn.

Så nu har vi bestämmt oss för att bygga en egen soffa. Vi tänker dock inte köpa så mycket material för vi alla vet att det är dyrt. Utan min brillianta plan består av att ta de 2 soffor vi redan har, den stora soffan i vardagsrummet och divansoffan vi slängde ut på altanen, och göra 1 ny soffa utav dem.
Det mesta går att återanvända och om inte annat så blir det både klimat- och miljösmart. Det gillar vi. Så imorgon ska kameran vara laddad och klar, detta projekt måste fotodokumenteras i minsta detalj, och så börjar vi ta kort på sofforna så ni får se hur dem ser ut. Sen ska allt tyg rivas på divansoffan så vi får fram stommen och kan se hur den ser ut och vad som behöver göras.
Detta kommer bli så kul, det här ser jag fram emot. Nu gäller det bara att trycka på min lata man lite så att det han ska bidra med (armstöden) blir gjort så fort som möjligt istället för att jag måste vänta på han.
Men en god kvinna reder sig själv, så i värsta fall får jag göra dem också.

Wihoo, ha en trevlig kväll. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar