söndag 17 februari 2013

Fönster klara, resten kvar.

Denna helg har passerat helt ofrivilligt även den. Sjukstuga och omplåstring har skett. Jag och sonen med världens förkylning och mannen min skadade handen rejält så det blev sjukhus och 3 stygn.

Jag har även lyckats få dem så kallade "vita" fönsterna i köket att faktiskt bli vita. En fantastisk skillnad som lös upp och gjorde hela köket ljusare.

Nu ska vi "bara" köpa flyttkartonger och få iordning förrådet då jag har för mig att jag hittade en burk spackel där sist vi rensade. Så förhoppningsvis kan jag redan nästa helg börja riva tapeter i köket så vi kan påbörja projekt vita väggar och tak där. Just nu är det gula tapeter och jag har ingen aning hur jag tänkte när jag valde gult till köket. Jag har dock lärt mig av det misstaget och nu gör jag något åt det.

Garderoberna i hallen fick sig en omgång även dem. Utrensat och städat, sen fick städskåpet flytta tillbaka till sitt ursprung och kläderna som inte används för säsongen flyttades även dem tillbaka till sin ursprungliga plats.

Nu känns det prima och det börjar kännas som att det finns ett slut på denna katastrof av onödiga saker överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar