fredag 29 augusti 2014

Ignorans är bästa sättet.

Nu är det uppe på tapeten igen. Att läsa medias olika tolkningar på vad som händer runt Svenskarnas parti är som att hitta en nål i en höstack. Den ena skyller allt på polisen, den andre på motdemostranter.
Här är min syn på det hela.
Att smutskasta polisens jobb är, enligt mig, som att sparka på en som redan ligger. Det är dessa människor som ser till att lagar och regler följs. Det är dessa människor som är de mest utsatta i vårat samhälle. Dem har valt yrket polis för att de vill hjälpa och känner att dem har något att tillföra vårt samhälle. Jag skulle aldrig kunna bli polis för jag skulle bli knäckt av all skit jag skulle få ta. Fyllon som skriker glåpord när dem ser mig och personer som anser sig ha rätt att kasta saker på mig. Jag måste ta hand om döda, psykyskt instabila och skrämmande trafikolyckor. 
Nej tack, jag är för skör för att bli polisen. Men ett stort tack till de som valt yrket och kan hjälpa oss "vanliga". Det är med stor beundran när jag möter er gång på gång och ni alltid uppvisar ett leende och kan få mig att skratta dagen lång, även om ni haft en tuff natt/morgon. 
Nu till nästa sak.
Om vi nu i Sverige är så mycket emot nazism och rasism varför ger vi dessa människor en uppmuntran till att fortsätta sin kamp? Varför inte ignorera dem? Varför visa sitt missnöje genom våld? Varför visa sitt missnöje genom att bryta lagar och regler?
När man som en grupp människor visar sitt missnöje genom att demonstrera varför inte göra detta lugnt och sansat, kanske genom att bara bua ut personerna. 
Om vi nu inte tycker dessa människor har rätt att säga sin åsikt varför vänder vi bara inte ryggen till, skakar på våra huvuden och går därifrån? Tillslut när dem inte får den uppmärksamhet dem vill ha så kommer troligen dessa människor inse att ingen bryr sig om deras budskap. 
Och om ingen bryr sig om deras budskap så kommer dessa att försvinna in i mängden människor och bli osynliga. Om du någongång känt dig utanför så förstår du principen. Att bli ignorerad, ej hälsad på, ingen som ser eller hör dig, då försvinner man för ingen bryr sig helt enkelt inte om dig. 
Så mitt förslag till både media, motdemostranter och övriga som häller vatten på deras kvarn. Ignorans är det bästa sättet att få dessa svin att försvinna.
Ju mer vatten ni häller på kvarnen och gör dessa människor till de "utsatta" så kommer dem få fler anhängare, just bara för att det är synd om dessa. Och fler anhängare betyder bara mer problem för samhället. Kostnaderna för polisen som måste vara på plats skenar iväg, sjukvårdspersonal som måste jobba övertider för att hjälpa skadade, försäkringskassor som måste betala all förstörelse och kommuner som måste lägga pengar på att laga och reparera. Dem som egentligen blir dem stora förlorarna är vi som skattebetalare då det är våra pengar som försvinner. 
Är vi värda detta svinn av pengar? 
Så ignorera dessa människor och låt dem krypa tillbaka till de grottor där dem hör hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar