fredag 15 augusti 2014

Du kära lilla dam.

Du kära lilla dam som stod bakom mig i Mc Donaldskön den där tisdagen när jag bestämde mig för att vara snäll för min son. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att ditt huvud var i samma höjd som min handväska och att jag råkade slå till dig med just den väskan när jag vände mig om.

Fast och andra sidan. Om man någon gång har läst psykologi så vet man vad personligt utrymme betyder. Det är ett utrymme kring en person på ca 1 meter där man faktiskt bara vill ha sina närmaste, exempelvis sina barn och man. Så när du kära dam med huvudet i handsväskhöjd stod sådär precis bakom mig så inkräktade du faktiskt på mitt personliga utrymme. 


Jag har egentligen ingen aning om vad du gjorde där och jag kände mig egentligen inte så kränkt eftersom jag inte ens visste att du stod där. Men nästa gång du går och ställer dig i en kö kanske du borde tänka på att hålla ett visst avstånd till den framför då vi som har handväskor i din huvudhöjd inte slår till dig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar