söndag 5 maj 2013

Frisk nu??

Äntligen känns det som om alla dessa sjukdommar har lagt sig. Nu hoppas jag att det får vara så ett tag. Det känns inte som att min kropp skulle kunna klara av en till period av sjukdom just nu. Nu vill jag bara vila upp mig och få känna mig fräsch igen.
Så igår (lördag) tog jag saxen och klippte till. Beslöt mig för att göra något nytt av det trassel som jag hade på knoppen. Håret som gud glömde. Kaluffsen som mest bestod av tovor och trassel för att jag inte orkat bry mig under på tok för lång tid. Håret var igentligen inte något hår utan en tillbyggnad av diverse hårstrån som samlat sig i klumpar och bestämt sig för att växa ihop. Att stråna dessutom bestämt sig för att svälta från allt vad fukt heter hade dessvärre ingen positiv effekt på ett försök till rehabilitering. Att fru hårborste ville komma på besök stod inte med på hårstrånas schema utan blev helt enkelt glömd i en vrå i badrummet.
Så igår så fick jag ett ryck.
Tog en dejt med fru borste, vilket inte var populärt bland stråna. Dem kämpade på bra länge men tillslut vann fru borste matchen. Sen kom herr sax. Han gjorde allt i hans makt för att stråna inte skulle bilda nya gäng på knoppen. Han klippte till och vips så försvann både 1 och 2 dm av stråna och gängen blev upplösta.
Efter mycket letande så hittade även mr hårfärg till stråna och ny färg och slingor fick ta plats i kaluffsen. Efter en omgång med både fruar och herrar så har nu äntligen hårstråna lagt ner sin attityd och har nu börjat infinna sig i dess nya omgivning.

Nää, nu ska jag gå och väcka min karl som snarkar i badet. Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar