onsdag 12 februari 2014

10 veckors utmaning - Vecka 4

Då har vecka 4 kommit till oss. Några dagar sent men jag kände igår att jag behövde en paus från allt städande och organiserande.

Denna vecka tänkte jag ta tag i de två sista garderoberna i hallen. Den ena har fått fungera som någon slags vinterförvaring för kläder och knölar in den här garderob.
Så denna garderob tänkte jag tömma helt, skrubba ur och eventuellt försöka få in i klädkammaren igen.
Jag vill faktiskt inte ha en bra att ha garderob i hallen, jag försöker få bort allt sådant nu.


Nästa garderob i ordningen är den som vi kalla verktygsskåpet (den på bilden). När man har en man som är snickare så finns det uppenbarligen väldigt många bra-att-ha-saker och denna garderob blev tillägnad alla verktyg och allt man nu kan behöva för att bygga. Den började bra sen spårade det ur och nu är det ett blandat kaos av bra-att-ha-saker och jag-lägger-den-här-sålänge. Men nu tänkte jag ta tag i saken en gång för alla. Så mitt mål med verktygsskåpet är att helt enkelt få bort en av de två backsystemen som sitter ihop och kasta allt skräp som inte hör hemma här.

Så nu tänkte jag få slut på kaoset i hallgarderoberna en gång för alla. Inga mer halvdana försöka, nu ska skiten bort.

Puss och kram alla söta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar