tisdag 4 juni 2013

Då var det dags igen....

Ja vet! Det var ett tag sen jag uppdaterade och skyller allt på att mobilappen tappat bort mina inlägg.
Det har dock varit ganska fullspäckat ett tag nu, med att försöka lära känna en ny krabat. Långa promenader och mycket gos senare så har vi dock konstaterat att detta verkligen inte är en hundras för oss.
Så med lite sorg i hjärtat ska vi nu lämna tillbaka lilla sötfia och återgå till vardagen.

Sen har värmen och alla dess kryp som tydligen inte är lika frälst i kyla som jag är, hoppat fram och visar sina sämsta sidor.
Spindlarna är ett exempel. Det kommer fram under dem varmaste dagarna och försvinner inte förens solen gått ner. Så altanen är numer belamrad med dessa gäster och dem skrattar mig i ansiktet när jag står där och stampar.
För i min vildaste fantasi kan spindlar både hoppa höjdhopp och suga ut alla hjärnceller i min hjärna och zombie vill jag inte bli.

Sen har dem trevliga blodsugande kompisarna dykt upp även dem. Katten har haft en och annan fästing, likaså hunden.
Sen har jag bjudit myggorna på brakmåltid på mina vader då jag tyckte att tunna leggings är det ultimata klädvalet när man är ute på kvällarna och går. Dem har bokstavligen gått berserkargång och avnjutit skrovmål, så nu ser mina vader mer ut som en hinderbana för loppor än som slät hud.

Kliar, ja, det kliar! Kliar så mycket att jag inte ens får somna på nätterna eller sova utan att vakna. Och eftersom jag inte får sova är det griniga humöret ett faktum.

Så vad har jag lärt mig av detta? Jo, använd mjukisbyxor när man går utanför dörren. Mindre risk att bli påhoppad bakifrån då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar