söndag 14 april 2013

Intensiv dag.

Efter en penicillinkur och annan medicin börjar kroppen sakta återhämta sig. Känner mig fortfarande snuvig och att det är något i kroppen, men känner att jag inte har lust att vara sjuk mer.

Denna dag började vid 7 då sonen bestämde sig för att han skulle kliva upp. Som småbarnsförälder är detta vardag, och att få vakna efter kl 8 en helg är riktig lyx.
När kl blev runt 9 bestämde jag mig för att göra klart naglarna på min vänstra hand då jag inte orkade göra det igår och samtidigt passade mannen och sonen på att hämta hem en torktumlare.
När naglarna var klara så plocka jag ur badrummet så maskinen fick plats och lagom tills jag var klar var det bara börja med lunchen. Sen fick sonen ta en välbehövlig sovpaus medans jag och min man städade hela hemmet. Fönsterna fick sig en omgång även dem och det var välbehövligt efter allt kladd från barn och katt.

Runt 12 började solen sakta kika fram på uteplatsen och brassestolarna drogs fram samtidigt som min far kom på besök. Sonen vaknade och hans morfar fick då bli lekfarbror. Jag passade på att sopa uteplatsen och kratta gräsmattan och mannen min kapade ner våra fula buskar som förhoppningsvis växer upp och blir väldigt fina när värmen väl kommer. Grillning beställdes och min far passade sonen medans vi drog iväg och handlade.
Sen blev det städning av allt skräp från buskar och avnjutning av sista solen för dagen. Grillning påbörjades och god mat avnjöts.

Ikväll kommer nog sonen somna utan bekymmer och likaså hans föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar