måndag 10 mars 2014

10 Veckors Utmaning - Vecka 8

Då kör vi igång igen. Nya friska tag, inga sjukdomar och känner att det riktigt spritter i kroppen för att få ta tag i min organisering igen.

Så nu tar jag tag i det som är vår klädkammare och datorrum i ett. Detta kan bli ett väldigt stort projekt.

Det jag faktiskt vill åstadkomma i all denna röra är faktiskt att försöka få in våran garderob som vi tog ut därifrån för något år sen. I och med detta skulle vi även få mer plats i hallen.
Att även få in sonens kläder som de senaste veckorna har legat i högar på det nya golvet som ligger i paket längs ena väggen. Att försöka få upp klädstänger så man kan hänga upp både klänningar, skjortor och andra finkläder istället för att de ska ligga vikta i lådor.

Dessutom ska mycket ut därifrån. Vill få bort den oanvända tv:n som inte kommer in i förrådet, den lilla hurtsen där det kryllar av datorprylar som inte heller används.

Som sagt, det blir mycket som ska organiseras och få plats på detta lilla utrymme. Jag hoppas att jag med största möjliga mån lyckas med detta och det tror jag att ja kommer att göra.

Givetvis har jag raderat förebilderna från datorn och hoppas på att dem eventuellt finns på den externa hårddisken, och då jag redan har påbörjat hela projektet idag så finns det inte så mycket "före" att visa.

Så kan det gå, men som sagt, det är ett ordentligt och ett extremt kaos på denna lilla yta som är på ungefär 5-6 kvm. Detta utrymme har tills nu fungerat som klädkammare, kontor, ställer-den-här-så-länge område och ett tillsvidare förråd. Så detta trånga lilla utrymme ska nu få ett nytt utseende och förhoppningsvis bli "större". Just nu kan man knappt komma innanför dörren.

Puss och kram på er alla söta. Förhoppningsvis hittar jag förebilderna och dela givetvis med mig av dem då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar