onsdag 17 september 2014

Vissa borde få en käftsmäll!

Haters gonna hate, lovers gonna love!

Men oj, nu blev jag visst lite arg, irriterad och besviken.

Det är på tok för mycket osanning, smutskastning och ren idioti som snurrar på sociala medier och det kommer garanterat inte bli mindre. Valresultatet verkar dessutom komma som en chock för väldigt många.

Men vänta nu, låt oss bli realister ett tag.
Om resultatet i valet kom som en chock för dig så kanske det är dags att vakna upp ur din lilla bubbla och titta dig omkring, gå tillbaka några år i tiden och läsa en del nyheter igen. Vi har ett otroligt stort problem i Sverige och det är faktiskt inget någon kan blunda för. 
Barn som får knäckebröd och vatten till mellanmål, sjuka som inte får vård, sjuksköterskebrist, sjukhus som går på knäna, bostadsbrist, äldre som får knappt får mat eller usel mat, arbetslöshet, utförsäkrade, cancersjuka som ska jobba, hur länge ska jag fortsätta? Har allt detta undgått just dig?

Jag är en av dem som lever mitt ibland allt detta. Jag ser allt ovanstående dagligen men jag försöker hoppas, försöker ge hopp till människor vars liv är körda i botten.
Så hur kan en enskild missnöjd människa kunna få politikers uppmärksamhet när allt annat hopp om ett bra liv är borta? Hur skulle en stor mängd invånare kunna visa sitt missnöje så att politiker med skygglappar för ögon och öron förstår hur orättvist samhället är. 
Kanske genom att rösta så radikalt som möjligt så att politikerna tillslut måste inse att något är väldigt fel i samhället.

Det är jätte tråkigt att SD kom upp som tredje största parti, men med tanke på hur Sverige ser ut idag så är jag inte det minsta chockad. Bästa sättet för en missnöjd medborgare att göra skillnad är genom att just rösta in ett parti som är så radikalt att det inger skräck. Medans den oskyldiga medborgaren försöker få hopp om att de orättvisor och skillnader som finns i samhället ska börja tas på allvar.
Jag har märkt det och även många med mig. Vi lever i något slags vi och dem samhälle, ett samhälle jag inte vill ska existera och som jag inte heller vill att mitt barn ska växa upp i. Jag vill inte heller leva i ett samhälle där försäljning och privatiseringar är på bekostnad av människors hälsa och leverne. Klyftorna ökar, fattigare blir fattigare, rikare blir rikare och utanförskapet växer. Många, inte bara politiker, blundar och drar på sig skygglappar och springer åt andra hållet. 
Men jag kan tycka att nu är en bra tid att öppna ögonen och se vad Sverige egentligen är. Ett jävla rik vs fattig land, där rika blundar och skiter i allt och så länge dem (vi och dem samhället) har det bra varför ens orka forska i hur det egentligen står till. Mängder med människor står utanför samhället men det ända man bryr sig om är sin egen plånbok. Ju mer pengar vinner, eller? För ju rikare du är desto mindre behöver du bry dig, eller? 
För mer pengar i plånboken är mer värt än ett enhetligt Sverige? 
Ju mer klyftorna ökar, ju mer vi och dem kommer vi få. Och ju mer vi och dem vi får, ju mer rasism. För när klyftorna ökar och ju fler som mår dåligt så måste man ju ha någon att skylla på. Och istället för att skylla på politikerna så skyller man på dem som uppenbart kommer hit och "tar våra jobb". För det är betydligt lättare än att försöka komma till riksdagen och skrika ett par glåpord där. 

Dina pengar du sparar varje månad som du använder till att köpa något fint till dig själv är det som skulle behövas för att tex ge några barn ett bra mellanmål om dagen. Tänk på det nästa gång du köper dig något fint för dessa pengar du "sparar" på skattesänkningar!

Jag röstade på en väg jag vill att Sverige ska gå, inte en person eller för mer pengar i plånboken. Jag röstade mot rasism, förnedring och utanförskap. Jag röstade för ett samhälle där alla individer är lika mycket värda. Jag röstade på det jag tror på, ett enhetligt Sverige!

Så med detta sagt så kan ni som bara blundar för verkligheten ta era grupper om diverse politiska saker och skrota dem. En grupp på facebook kommer inte göra någon skillnad alls, inte heller all jävla propaganda om att det ena partiet är bättre än det andra.

P.S. Glöm för i helvete inte: Mest pengar över när man dör vinner! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar