onsdag 4 september 2013

Fotografier och ett evigt kaos

Igår bestämde jag mig för att äntligen ta tag i vårat kaos bland alla kort som ligger huller om buller på 2 olika datorer och på den externa hårddisken. Det blev betydligt mycket mer jobb än vad jag trodde att det skulle bli. Men nu när allt börjar hamna i sin ordning och när det endast återstår ett par mappar kvar så funderade jag på vad man kunde göra med alla dessa kort.

Det finns bland annat en uppsjö av kort på sonen och hans knäppa idéer, vissa fina och andra alldeles för suddiga för att kanske ens spara på man jag gör det ändå.
Dock så kom jag på att jag vid nåt tillfälle såg en reklam om nån form av Fotobok på tv:n. Och nu när alla korten börjar ordna upp sig och sluta föröka sig i mängder så tycker jag att en fotobok låter alldeles ypperligt. 
Blir perfekt att ge bort som present eller julklapp till dem närmast i familjen, mormor, morfar, farmor, farfar, ja ni förstår. Sen är det ju himla roligt att faktiskt kunna ta tillvara på dem bästa ögonblicken i form av en bok.
Det finns ju numer en uppsjö av olika sidor man kan göra en sådan fotobok på men jag fastnade för Önskefoto och deras enkla, fina och färdiga layouter.

Så nu får man ta och välja ut dem bästa korten, redigera och skicka in. Detta kommer bli bra tror jag, vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar