onsdag 7 augusti 2013

Inspirationen! Jag hittade den igen.

Ja, det var ett tag sen jag hade inspiration till att fixa och dona i hemmet. Men jag tror att jag har lyckats hitta den igen. Var ute på Stylerooms hemsida och såg alla underbara bilder och det plötsligt kom som en knytnäve i ansiktet. Där var den, den efterlängtade inspirationen till att förnya, göra om, inspirera andra, att få ordning och hitta nya lösningar.

Så idag, efter ett par timmars migrän (jag börjar känna igen dem nya symptomen nu) och att jag varit ett hemskt dåligt sällskap åt en kompis (ber om ursäkt för det H). Då, då kom inspirationen.
Så det bar iväg till Biltema för att inhandla ny hobbyfärg (sprayfärg) och ta itu med dessa stolar jag haft tjatandes på mig i många år nu.
Ja, inte heller tyckte dem om att gömma sig i garderober och diverse ställen för dem kom ju alltid fram när man minst anade det och då fick jag minsann stå i skamvrån än en gång.

Och ni som känner mig ni vet att dekorplast, plastfolie, kontaktplast eller vad ni nu kallar det och sprayfärg är min bästa vän.

Så här fint gröna med prydande vit målarfärg och diverse skavanker såg dem ut tidigare idag.


Efter en omgång tvätt och primer ja då var det inte mycket gräsligt kvar över dem.

Och sist men inte minst, Mattsvarta! Dock så togs bilden i vild panik då jag upptäckte att solnedgången och kvällen var ett faktum. Men bättre bild får komma senare.

Så, med andra ord: Innan ni kastar eller gör er av med möbler ställ er frågorna: Kan jag göra om den? Kan den få en ny funktion? Eller kan man skänka den till någon som behöver den mer?
Alltid kan man göra någon annan glad istället för att kasta det man själv kallar skräp.

Hej hopp.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar